Followers

Saturday, 31 August 2013

HAPPY NATIONAL DAY,MALAYSIA^^


ASSALAMUALAIKUM^^
lama rasa nye tak menaip dekat sini..
sempena HARI KEMERDEKAAN yg ke 56 tahun nie,
zyra nak meringankan jari2 nie nak menaip sikit lah kan..
ehhehehe...

zyra sangat berbangga jadi seoarang anak Malaysia,anak Felda dan juga anak kepada bekas tentera yang berkhidmat sewaktu zaman penjajahan British dan juga Jepun..
bukan senang untuk mendapatkan kemerdekaan ni,
dah banyak nyawa yg terkorban,
zyra harap walaupun kita sebagai generasi muda yg masih kurang penghayatan "MERDEKA"
ni sekurang-kurangnya jangan lah sampai tak tahu sejarah silam fasal negara sendiri..

zyra sendiri kurang tahu,*JUJUR NIEH!! ;D
tapi sekali sekala tu ayah dan opah akan cerita pasal pengalaman masa dulu2,
bila dengar tu,terbayang2 jugak la kan rasa perit nye hidup pada zaman tu..

SAYANGI LAH NEGARA KITA
KEKAL KAN KEAMANAN YANG TELAH KITA CAPAI SELAMA 56 TAHUN NI.
JANGAN MUSNAHKAN KEAMANAN ITU.